Våra kurser inom UX Design
Vi erbjuder både teoretiska och praktiskt orienterade kurser för att du ska få den kompetens som du behöver.
De spänner från grundläggande till gränsen för vad vi själva vet.
Kurserna finns som:
- Kortare gratiskurser som syftar till att ge dig en överblick och orientering inom området.
- Halvdagskurser på distans med Ulf eller Sinclair där du kan fördjupa dina kunskaper inom UX Design
Lite kort info om våra kurser
Korta introduktioner
Om ditt mål är att få en snabb överblick och orientering över UX-området kan dessa kurser vara perfekta för dig.
E-kurser
Om du vill veta lite mer och har en timme över så är dessa kurser helt rätt.
Lärarledda kurser
Våra lärarledda kurser sker på distans och du har möjlighet att få 4 timmar helt för dig själv med någon av oss lärare.
Vi gillar flexibilitet och du kan därför komma överens med oss om när du vill gå kursen och om du vill göra det 2×2 timmar eller 4 timmar rakt upp och ner.
Priset för alla halvdagskurser är 4000 kr exlusive moms per kurs.
Missa inte våra rabatter som presenteras längst ner till vänster på sidan.
Vill du boka en kurs eller har frågor. Gör en intresseanmälan så kontaktar vi dig.
4000 Kr
exl moms
UX som affärskraft!
I "UX som affärskraft: Förvandla Användarupplevelser till Lönsamhet" utforskar vi den avgörande kopplingen mellan högkvalitativ användarupplevelse och affärsframgång.
Kursen ger en djupgående förståelse för hur investeringar i UX kan öka engagemang, konverteringsgrad och kundlojalitet.
Kursinnehåll
- Grunden i UX och dess Affärsvärde - Översikt av hur stark UX-design direkt bidrar till affärsmål och lönsamhet
- Att mäta UX-effekter - Metoder för att kvantifiera UX-inverkan på affärsmål och relevanta KPI:er.
- Strategier för att integrera UX i affärsmodeller - Exempel på framgångsrika affärsmodeller som är byggda runt starka UX-principer.
- Skapa en Kultur med fokus på UX - Strategier för att främja en organisationskultur som erkänner värdet av UX och hur man får med sig ledning och intressenter på investeringar i UX.
Målgrupp
Denna kurs är framtagen för:
- UX chefer och UX Leads
- Företagsledare
- Produktägare
- Marknadsförare
Kursen är idealisk för de som vill integrera starka UX-principer i sina affärsstrategier för att skapa värde för både användare och företag.
UX & AI: Skapa Framtidens Användarupplevelser
I en värld där tekniken ständigt utvecklas, står vi inför nya utmaningar och möjligheter iom AI-teknikens intåg.
Kursinnehåll
- Introduktion till AI i UX - En översikt av AI och dess roll i dagens och framtidens UX-design.
- Designprinciper för AI-integration - Vikten av etik och användarcentrerad design vid implementering av AI.
- Användarbehov och AI - Identifiera användarbehov och möjligheter för AI-integration i befintliga och nya produkter.
- Framtida Trender och Etiska Överväganden
Målgrupp
Denna dynamiska och framtidsinriktade kurs är avsedd för
- UX-designers
- Produktutvecklare
- Projektledare
- Teknikentusiaster
Kursen är idealisk för yrkesverksamma som strävar efter att integrera AI-teknologier i sina designprojekt för att skapa innovativa och mer intuitiva användarupplevelser.
UX Design 101
Välkommen till vår grundkurs i UX Design, en omfattande introduktion till användarupplevelsens värld.
Denna kurs är designad för att ge dig en solid grund och förståelse för de viktigaste principerna och metoderna inom UX Design. Genom en kombination av teori och praktik kommer du att lära dig att skapa intuitiva och användarvänliga digitala produkter.
Kursinnehåll:
1. Introduktion till UX Design
2. UX Research och Användarbehov
3. Design och Prototyping
4. Användbarhet och Tillgänglighet
5. UX Design och Affärsmålen
Målgrupp
Kursen är idealisk för nybörjare som vill få en översiktlig förståelse för UX Design, samt för dem som arbetar med relaterade områden som UI Design, webbutveckling, och produktutveckling,
Inga förkunskaper krävs.
Agil UX i agila utveckligsprocesser
I en snabbrörlig, agil utvecklingsmiljö kan det vara en utmaning att säkerställa att användarcentrerad design håller jämna steg med snabba iterationscykler.
Kursen som ger deltagarna de verktyg och tekniker som krävs för att framgångsrikt integrera UX-principer i agila projekt, främja samarbete mellan discipliner och effektivt navigera i utmaningarna som detta arbetssätt medför.
Kursinnehåll
- Grundprinciper för Agil UX - Introduktion till konceptet Agil UX och dess betydelse för produktutveckling samt översikt av agila metoder och hur UX-processen passar in.
- Arbetssätt och Metoder - Praktiska tekniker för att integrera UX-aktiviteter i agila sprintar och iterationer. Även diskussion kring roller och ansvarsområden i ett agilt UX-team.
- Kopplingar till Agila Utvecklingsprocesser - Hur UX-design kan harmonisera med Scrum, Kanban och andra agila ramverk.
- Överkomma Utmaningar - Identifiera och hantera vanliga utmaningar och hinder för UX inom agila processer.
Målgrupp
Denna kurs är till för:
- UX-designers
- Produktutvecklare
- Scrum Masters
- Projektledare
- Alla teammedlemmar som är involverade i agila utvecklingsprocesser.
Kursen är idealisk för de som vill förbättra sina kunskaper i att integrera UX-design i en agil miljö och överbrygga vanliga utmaningar som teamet kan möta.
User Research - Kvalitativa metoder
Kursen erbjuder en praktisk introduktion till de kvalitativa teknikerna som är avgörande för att samla in och analysera data inom User Research.
Kursinnehåll
1. Introduktion till User Research - Översikt av User Research och dess betydelse för UX-design.
2. Grundläggande Kvalitativa Forskningsmetoder - intervjuer, observationer, och användartestning.
3. Datainsamling och Analysera kvalitativa studier
4. Användning av Insikter för Designarbetet
Målgrupp
Nya inom UX Design
- Produktutvecklare
- Produktägare
- Projektledare
- mfl
User Research - Kvantitativa metoder
Kursen erbjuder en praktisk introduktion till de kvantitativa teknikerna som är avgörande för att samla in och analysera data inom User Research.
Kursinnehåll
- Introduktion till Kvantitativa Metoder - Grundläggande principer för kvantitativ datainsamling och -analys.
- Designa och Implementera Undersökningar – Verktyg, plattformar och steg-för-steg genomgång för att skapa effektiva undersökningar.
- Skalor och Mätinstrument - Översikt av olika skalor för att mäta användarattityder och beteenden.
- Dataanalys och Statistik - Grundläggande statistiska metoder för att analysera och tolka användardata.
- Tolka Resultat - Att dra slutsatser från kvantitativa data och tillämpa insikter på UX-design och produktutveckling.
- Kommunicera resultat - Effektiva strategier för att presentera kvantitativa forskningsresultat till olika intressenter.
Målgrupp
Denna kurs är utformad för:
- UX-designers
- Produktchefer
- Marknadsanalytiker
Samt andra intressenter som vill fördjupa sina kunskaper i kvantitativa metoder inom User Research. Perfekt för de som strävar efter att förstå användarbetenden, preferenser och trender genom datadriven insikt.
Service Design
Service Design är en disciplin som fokuserar på utveckling av tjänster med hög kvalitet och användarcentrerad design.
Denna grundkurs erbjuder en introduktion till de grundläggande principerna och verktygen i Service Design, med målet att ge deltagarna de färdigheter och insikter som krävs för att skapa värdefulla och meningsfulla tjänster.
Kursinnehåll
- Introduktion till Service Design - Översikt av Service Design och dess betydelse i dagens affärsvärld.
- Grundläggande Principer - Förståelse för de grundläggande principerna i Service Design i relation till användarcentrerad design.
- Verktyg och Metoder - En genomgång av de viktigaste verktygen och metoderna i Service Design, inklusive tjänstekartläggning, personas och kundresor.
- Implementering av Service Design - Diskussion kring utmaningar och strategier för att implementera Service Design i organisationer.
Målgrupp
Denna kurs är avsedd för
- UX Designers
- Produktchefer
- Tjänsteutvecklare
Andra yrkesverksamma som är intresserade av att lära sig grunderna i Service Design för att förbättra tjänsteerbjudanden. Kursen passar både nybörjare och de med viss erfarenhet som söker en solid förståelse för Service Design-principer.
Design Thinking
Utforska hur denna kraftfulla metodik kan transformera ditt arbetssätt och hjälpa dig att skapa mer värdefulla lösningar.
Design Thinking är en användarcentrerad metodik som främjar innovation och kreativ problemlösning.
Kursinnehåll
- Introduktion till Design Thinking - Bakgrund och ursprung av Design Thinking och en översikt av Design Thinking-processen.
- Empati - Vikten av användarempati i designprocessen och metoder för att samla in användarinsikter genom observation och intervjuer.
- Definition - Tekniker för att analysera och syntetisera användardata samt att definiera problemet utifrån användarnas perspektiv.
- Idégenerering - Användning av brainstorming och andra kreativa tekniker för att generera ett brett spektrum av idéer.
- Prototyping - Skapande av enkla prototyper som kan testas med användare och snabbt lära och iterera.
- Testning - Testa prototyper med riktiga användare för att samla feedback och använda dessa för att förbättra och finjustera lösningar.
- Tillämpning av Design Thinking - Diskussion kring hur deltagarna kan tillämpa Design Thinking i sina egna projekt och organisationer.
Målgrupp
Kursen är värdefull för produktutvecklare projektledare, UX designers, marknadsförare och affärsstrateger som söker nya sätt att närma sig utmaningar och skapa värde.
Denna introduktionskurs är riktad till professionella inom alla branscher som är intresserade av att lära sig grunderna i Design Thinking för att förbättra innovation och problemlösning i sina organisationer.
Kreativa Workshops
"Kreativa Workshops: Facilitering för Innovation och Engagemang" är ger deltagarna verktygen och teknikerna för att designa och leda workshops som främjar kreativitet, grupputveckling och samarbete. Kursen betonar vikten av effektiv facilitering för att skapa dynamiska och produktiva arbetsmiljöer där deltagarnas idéer kan blomstra.
Kursinnehåll
- Grundläggande i Facilitering - Rollen som facilitator och vikten av facilitering i kreativa processer.
- Designa Kreativa Workshops - Steg-för-steg genomgång av hur man planerar och strukturerar en workshop för att främja kreativitet och engagemang och att skapa en inkluderande och energisk workshopmiljö.
- Metoder och tekniker för kreativitet - Verktyg och övningar för att stimulera kreativ tänkande och innovation.
- Energi och Engagemang - Strategier för att upprätthålla energi och motivation bland deltagarna samt att hantera utmaningar och dynamik inom gruppen för att säkerställa effektivt samarbete och måluppfyllnad.
Målgrupp
Kurs är utformad för
- Teamledare
- UX-designers
Kursen är perfekt för de som söker effektiva metoder för att stimulera kreativitet, skapa energi och uppnå konkreta mål i sina team och projekt.
Köp mer - Betala mindre
Vi vill gärna utbilda dig mer och att du anmäler fler till våra kurser. Vi har därför två olika rabattsystem. Antingen att du bokar in flera kurser eller att du anmäler fler deltagare. Du kan använda ett av dem vid varje tillfälle.
Vill du gå fler än 5 kurser eller om ni är fler än 5 personer så kontakta oss så hittar vi en bra lösning för er.
Boka fler kurser
Om du bokar in dig på flera kurser så får du rabatt dessa kurser enligt följande:
- 2a kursen – 50%
- 3e kursen – 25%
- 4e kursen – 25%
- 5e kursen – 100%
Anmäl fler deltagare
Om du anmäler fler deltagare till bokade kurser får du rabatt enligt följande:
- 1a till 4 extra anmälda – 25% per person
- 5e extra anmälde – 100%